Hallådär igen.
Nu var det ett tag sen! Är hemma sedan några veckor. Tänkte att det är dags att skriva lite om Washington dagarna. So here we go.
Vi åkte jättetidigt till flygplatsen i Grand Rapids den 10e, jag, min värdmamma och min värdsyster. Klockan 4 var vi redan där. Johan, Tuamo, Emilie, Tonje och Sofia kom också någonstans där då vi alla skulle på samma plan. Jag var faktiskt konstigt nog glad och taggad, på att få se Washington och åka hem. Jag grät inte en enda tår den morgonen tror jag, haha. Inte för att jag hatar min värdfamilj, men kändes dags att lämna och min värdfamilj är så underbar och sprider sån positiv energi, så jag var bara glad. Resan var relativt smidig utan några problem egentligen, vi sa hejdå till Sofia i Chicago som skulle vidare till Mexico. Jag satt brevid Johan hela flyget från Traverse till Chicago och vi lyssnade på musik och prata om lite allt möjligt. Andra flyget satt jag och Emilie brevid varandra, och då sov vi haha. Vi var framme i Washington vid 11-12 på förmiddagen. Vi åkte direkt till hotellet och hann med att sola, äta, få rum och ha ett möte med regler och så. Jag delade rum med en norsk tjej som kallades Carrie som hade bott i LA och en dansk tjej som hette Klara och hade bott i Kalifornien. De var jättetrevliga! Dana bodde sen i rummet brevid mig och Johan i rummet mitt emot, så var inte svårt tt umgås direkt.
Dag nr 2 började vid 8 med hotellfrukost! Vid 9 begav vi oss till bussen och drog ut på sightseeing äventyr. Vi såg massa massa skoj som det kommer bilder på sen. Vi gick också tyvärr en himla massa och det var typ 35 grader, inte ens en överdrift. Det var helt galet! Efter sightseeingen åkte vi till ett litet shoppingområde och gjorde vår sista shopping i USA, samt åt lunch på Chipotle vilket var aaasgott. När vi kom hem badade vi och åt middag på en kinarestaurang. Sedan var vi uppe ca hela natten och larvade oss lite haha.
Dagen efter hade vi frukost, packade, flyttade väskorna, var på möte, och väntade på att åka till flygplatsen. Mötet pratade om hur året varit, skillnader mellan Sverige och USA, och erfarenheter. Jag träffade även Sofia som kom från Michigan till Washington, från min skola hemma i Sverige, och några tjejer jag kände från New York. Vid 2 ungefär åkte vi till flygplatsen, checkade in och vandrade runt lite på flygplatsen. Vi flög över natten och mellanlandade i Danmark innan jag och en annan svensk tjej Matilda flög hem till Sverige. På flygplatsen möttes jag av Emma och Pappa och fick äntligen se dom. Och så var det äventyret slut!
Nu har det gått nästan en månad sen jag lämnade USA. Allt hemma har kännts ganska som vanligt, och ibland jättekonstigt. Jag har inte saknat USA särskilt mycket än, det har mest kännts skönt att vara hemma. Men det kommer nog komma, det med. När Sverige börjar bli tråkigt igen.
Vår sista middag på Big Al's <333
Emilie, Dana, JAg, Tonje, Klara
Hanna, Dana, Jag
Michiganders in front of the Michigan stone